Kontakta oss:

Låt oss kontakta dig:

Läs mer om Kurera Omsorg i Metro

januari 25, 2019 kurera
kurera omsorg michael ghasri i metro

När vår grundare Michael Ghasri valde att tillsammans med sin vän Christoffer Faxe starta Kurera Omsorg stötte de på flera hinder. Att välja riktning, fokusera på rätt saker och få till en struktur var några av de saker som Michael och Christoffer var tvungen att lära sig.

Michael insåg fördelen med att ta hjälp av professionella utifrån. Därför vände sig Michael till NyföretagarCentrum som erbjuder kostnadsfritt stöd till de som funderar på att starta eget företag. Genom NyföretagarCentrum fick Michael ingå i mentorskapsprogrammet och träffade där Advokatfirman Vici och Christian Karlsson.

– Det jag tagit med mig extra mycket är att våga sträcka ut handen och ta hjälp av andra. Det låter enkelt, men det är lätt att glömma bort.

Att få hjälp med att starta företag av kompetenta personer har gjort att Kurera Omsorg fick den starten som vi fick och vi har sluppit att falla i klassiska fällor som andra nystartade bolag faller i. Tack vare den hjälp Kurera Omsorg fick att skapa en stark strukturhar gjort Kurera Omsorg till det vi är idag, ett stabilt och växande företag.

Läs Metros fina artikel om hur Kurera Omsorg startades, hur vi arbetar idag och om Michaels bästa råd till dig som vill starta eget.

Artikeln hittar du här:
Metro.se